71:31 Odcinek 068

Klient vs. handlowiec – dwie perspektywy w e-handlu B2B – Artur Konieczny

Co różni e-Commerce B2B od e-Commerce B2C? Przede wszystkim długość i stopień skomplikowania procesu zakupowego. Klienci często podejmują decyzję bardziej przemyślane, a w proces decyzyjny jest włączona więcej niż jedna osoba. Dodatkowo należy się spodziewać również zupełnie innego wolumenu zamówień.

Obydwa te modele łączy jednak to, że w tym procesie zakupowym uczestniczy człowiek, który ma potrzeby i oczekiwania, na które musimy cały czas reagować. W B2B jest to rola działu sprzedaży. W tym odcinku rozmawiam z Arturem Koniecznym o tym, jak lepiej poznać i rozumieć klienta, a potem przełożyć to na budowę działu sprzedaży, który dowozi dobre wyniki.

Listen to „068 – Klient vs. handlowiec – dwie perspektywy w e-handlu B2B – Artur Konieczny” on Spreaker.

Dodatkowe materiały

Jeśli zainteresowała Cię nasza rozmowa, zobacz również:

  1. Książka Machina sprzedażowa, w której autorzy przedstawiają bardzo fajny i uporządkowany sposób budowania działów sprzedaży
    https://www.ican.pl/sklep/machina-sprzedazowa-justin-roff-marsh-1.html
  2. Książka Atomowe nawyki. Drobne zmiany, niezwykłe efekty o (jak sama nazwa wskazuje) budowaniu dobrych nawyków
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4898707/atomowe-nawyki-drobne-zmiany-niezwykle-efekty
  3. Książka Łańcuch krytyczny o szybkim doprowadzaniu projektów do końca
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/51987/lancuch-krytyczny
  4. Książka Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży o trudnej sztuce, jaką jest sprzedaż
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/273978/sprzedaz-osobista-i-zarzadzanie-zespolem-sprzedazy
  5. Podcast Szymona Negacza Nowoczesna Sprzedaż i Marketing
    https://www.sellwise.pl/nsm/
  6. Narzędzie Hotjar do monitorowania działania użytkowników w witrynie
    https://www.hotjar.com/
  7. Prosta tablica do zarządzania zadaniami Trello
    https://trello.com/pl
  8. Odcinek W wieku 26 lat został liderem branży ASG – Piotr Janisiów o innej perspektywie na rozwój GF Corp
    https://marekkich.pl/sztuka-ecommerce/064-w-wieku-26-lat-zostal-liderem-branzy-asg-piotr-janisiow/
  9. Odcinek Jak robić dobry marketing B2B? – Łukasz Kosuniak o budowaniu marketingu B2B
    https://marekkich.pl/sztuka-ecommerce/048-jak-robic-dobry-marketing-b2b-lukasz-kosuniak/
  10. Odcinek TIM S.A. – od sieci hurtowni elektrotechnicznych po marketplace B2B – Krzysztof Rogalny o podobnej perspektywie budowania sprzedaży B2B w firmie TIM S.A.
    https://marekkich.pl/sztuka-ecommerce/046-tim-s-a-od-sieci-hurtowni-elektrotechnicznych-po-marketplace-b2b-krzysztof-rogalny/
  11. Odcinek Jak poukładać sprzedaż w drodze do e-Commerce B2B? – Szymon Negacz o budowie skutecznych działów sprzedaży w e-Commerce B2B
    https://marekkich.pl/sztuka-ecommerce/045-jak-poukladac-sprzedaz-w-drodze-do-e-commerce-b2b-szymon-negacz/

Transkrypcja odcinka

W trakcie pisania.