78:42 Odcinek 067

Google Analytics 4 – co warto wiedzieć? – Maciej Lewiński

Już w lipcu 2023 roku Universal Analytics przestanie zbierać dane, a w pełni zastąpi Google Analytics 4. I chociaż w nowej wersji brakuje jeszcze kilku ważnych funkcji, to i tak warto powoli przymierzać się do przesiadki. Jak zrobić to dobrze?

O wadach i zaletach Google Analytics 4, a także o tym, jak poprawnie analizować dane w sklepie internetowym, rozmawiam w 67 odcinku z Maciejem Lewińskim, ekspertem Google Analytics. Maciej jest praktykiem z ponad 10-letnim doświadczeniem w analityce internetowej, więc przygotuj się na wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk.

Listen to „067 – Google Analytics 4 – co warto wiedzieć? – Maciej Lewiński” on Spreaker.

Dodatkowe materiały

Jeśli zainteresował Cię ten odcinek, sprawdź również:

  1. Książki Martyny Zastrożnej z zakresu analityki internetowej
    https://helion.pl/autorzy/martyna-zastrozna
  2. Książkę Google Analytics Demistified autorstwa Alexy Mokalis i Joela Davisa
    https://www.amazon.pl/Google-Analytics-Demystified-Alexa-Mokalis/dp/1545486913
  3. Książkę Google Analytics Breakthrough: From Zero to Business Impact
    https://www.amazon.pl/Google-Analytics-Breakthrough-Business-Impact/dp/1119144019
  4. Cykliczne spotkania dla fanów analityki MeasureCamp
    https://www.measurecamp.org/
  5. Newsletter Macieja Lewińskiego, w którym dzieli się naprawdę ciekawymi zagadnieniami analityki internetowej
    https://www.maciejlewinski.pl/

Migracja do GA4

Maciej podzielił się ostatnio checklistą migracji do nowego Google Analytics. Myślę, że Tobie też się przyda:

  1. Uruchamiaj kod śledzący Google Analytics 4 w trybie zgody (consent mode). Najlepiej za pomocą Google Tag Managera w wersji Server Side.
  2. Włącz pomiar zaawansowany w GA4 i dodaj parametry wyszukiwania w witrynie.
  3. Włącz metryki związane z prognozowanymi odbiorcami oraz Google Signals.
  4. Połącz GA4 z Google Ads, Google Optimize, Google Search Console, Google Merchant Center oraz BigQuery.
  5. Po zastosowaniu punktu 4, unikaj podwójnego importowania celów z GUA i GA4 w Google Ads.
  6. Nie zapomnij skopiować odbiorców (list remarketingowych) z GUA do GA4 .
  7. Skopiuj listę niechcianych witryn odsyłających z GUA do GA4, aby zadbać o odpowiednie przypisywanie konwersji do źródeł wizyt.
  8. Skoryguj licznik czasu pod kątem zliczania sesji z zaangażowaniem z 10 na 30 sekund.
  9. Wydłuż czas przechowywanie danych o zdarzeniach z 2 na 14 miesięcy.
  10. Skopiuj wykluczające adresy IP z GUA do GA4.
  11. Cele oparte o miejsce docelowe w GUA zastąp celami opartymi o zdarzenia w GA4.
  12. Oznacz zdarzenia GA4 jako konwersje. Rozróżniając konwersje na cele MAKRO i mikro.

Transkrypcja odcinka

W trakcie pisania.