29 maja 2022 78:42 Odcinek 067
Google Analytics 4 – co warto wiedzieć? – Maciej Lewiński
Już w lipcu 2023 roku Universal Analytics przestanie zbierać dane, a w pełni zastąpi Google Analytics 4. I chociaż w nowej wersji brakuje jeszcze kilku ważnych funkcji, to i tak warto powoli przymierzać się do przesiadki. Jak zrobić to dobrze?
O wadach i zaletach Google Analytics 4, a także o tym, jak poprawnie analizować dane w sklepie internetowym, rozmawiam w 67 odcinku z Maciejem Lewińskim, ekspertem Google Analytics. Maciej jest praktykiem z ponad 10-letnim doświadczeniem w analityce internetowej, więc przygotuj się na wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk.
Listen to „067 – Google Analytics 4 – co warto wiedzieć? – Maciej Lewiński” on Spreaker.Dodatkowe materiały
Jeśli zainteresował Cię ten odcinek, sprawdź również:
- Książki Martyny Zastrożnej z zakresu analityki internetowej
https://helion.pl/autorzy/martyna-zastrozna - Książkę Google Analytics Demistified autorstwa Alexy Mokalis i Joela Davisa
https://www.amazon.pl/Google-Analytics-Demystified-Alexa-Mokalis/dp/1545486913 - Książkę Google Analytics Breakthrough: From Zero to Business Impact
https://www.amazon.pl/Google-Analytics-Breakthrough-Business-Impact/dp/1119144019 - Cykliczne spotkania dla fanów analityki MeasureCamp
https://www.measurecamp.org/ - Newsletter Macieja Lewińskiego, w którym dzieli się naprawdę ciekawymi zagadnieniami analityki internetowej
https://www.maciejlewinski.pl/
Migracja do GA4
Maciej podzielił się ostatnio checklistą migracji do nowego Google Analytics. Myślę, że Tobie też się przyda:
- Uruchamiaj kod śledzący Google Analytics 4 w trybie zgody (consent mode). Najlepiej za pomocą Google Tag Managera w wersji Server Side.
- Włącz pomiar zaawansowany w GA4 i dodaj parametry wyszukiwania w witrynie.
- Włącz metryki związane z prognozowanymi odbiorcami oraz Google Signals.
- Połącz GA4 z Google Ads, Google Optimize, Google Search Console, Google Merchant Center oraz BigQuery.
- Po zastosowaniu punktu 4, unikaj podwójnego importowania celów z GUA i GA4 w Google Ads.
- Nie zapomnij skopiować odbiorców (list remarketingowych) z GUA do GA4 .
- Skopiuj listę niechcianych witryn odsyłających z GUA do GA4, aby zadbać o odpowiednie przypisywanie konwersji do źródeł wizyt.
- Skoryguj licznik czasu pod kątem zliczania sesji z zaangażowaniem z 10 na 30 sekund.
- Wydłuż czas przechowywanie danych o zdarzeniach z 2 na 14 miesięcy.
- Skopiuj wykluczające adresy IP z GUA do GA4.
- Cele oparte o miejsce docelowe w GUA zastąp celami opartymi o zdarzenia w GA4.
- Oznacz zdarzenia GA4 jako konwersje. Rozróżniając konwersje na cele MAKRO i mikro.
Transkrypcja odcinka
W trakcie pisania.