023 – Polityka cenowa w e-Commerce – Grzegorz Brajewski

Nie ma czegoś takiego, jak obiektywnie dobra cena produktu. Na pewno powinno być nie za dużo, żeby nie uciekli Ci klienci. Z drugiej strony za mało to przepis na klientów lojalnych wobec ceny albo na tracenie pieniędzy, jeśli okaże się, że mogłeś ten sam produkt spokojnie sprzedawać o na przykład 10% drożej.

Jak w takim razie wycenić ofertę w sklepie internetowym? Żeby pomóc Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie, do odcinka zaprosiłem Grzegorza Brajewskiego, CEO firmy Szpiegomat.pl i porozmawiałem z nim o tym:

  • jakie są strategie ustalania cen w sklepach internetowych,
  • jak pogrupować produkty w stosunku do sposobu wyceny,
  • w jaki sposób mierzyć skuteczność polityki cenowej,
  • jak wpleść w to wszystko rabaty,
  • jak nie kanibalizować się z własną siecią sprzedaży,
  • kiedy jest dobry moment na intensywne grzebanie przy cenach produktów?
Listen to „023 – Polityka cenowa w e-Commerce – Grzegorz Brajewski” on Spreaker.

Dodatkowe materiały

Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej na temat ustalania cen w sklepie internetowym, zainteresuje Cię:

  1. Książka „Pricing Man” autorstwa Hermanna Simona, z której dowiesz się, jak znaleźć sposób na skuteczną politykę cenową
    https://www.hbrp.pl/sklep/pricing-man-herman-simon-ebook.html
  2. Wydanie „E-Commerce w Praktyce” z lipca 2020, w którym tematem głównym była właśnie polityka cenowa
    https://ewp.pl/numer/zdrowa-polityka-cenowa-i-rabatowa-w-e-commerce/
  3. Artykuł Grzegorza o tworzeniu skutecznych polityk cenowych
    https://www.szpiegomat.pl/jak-stworzyc-strategie-i-polityke-cenowa/
  4. Blog Szpiegomat.pl, w którym znajdziesz sporo artykułów dotyczących polityki cenowej
    https://www.szpiegomat.pl/blog/

Jeśli chcesz pozostać z Grzegorzem w kontakcie:


Materiał bonusowy

Jeśli uważasz, że Szpiegomat to narzędzie, które może przydać Ci się w codziennej pracy, Grzegorz przygotował bonus:

30% zniżki na pierwszy miesiąc korzystania z narzędzia

Żeby skorzystać z obniżki, koniecznie powołaj się na „Sztukę e-Commerce” podczas rozmów.


Transkrypcja odcinka

W trakcie pisania.